Rurutia

网易音乐账号:丸子莉香

バイ・マイ・サイ - RADWIMPS

バイ・マイ・サ--Radwimps

  Radwimps,日本摇滚乐队。想想现在那么喜欢这个组合,大多是早期BASARA的MAD背景音乐常常会用他们的曲子。适合晚上听的冷峻的风格,睡前时光就在野田洋次郎温柔细腻的声线中沉浸着。旋律相对舒缓,抒情,小清新的一首歌,迎面而来的都是暖暖的气息。                 

  Radwimps凭借其抓耳的曲风,惊艳的歌词以及强劲的LIVE实力积累大量人气。其作品总是充满了令人惊喜的治愈,残酷,趣味以及思考。



歌词







Now, just now I know that I'm happy






现在,就是现在,我知道自己很开心
because you're here with me
因为你和我在一起
You, just you is what I really need
你,只有你才是我真正想要的
and all the other thought means nothing to me
而其他一切的想法对我来说都没有任何意义
'Love' is the word I really need
“爱”这个词,是我真正需要的
because all the other word means nothing to me
因为其他一切的词对我来说都没有任何意义
'Love' is the word I really need because
“爱”这个词,是我真正需要的
all the other words just make me tell lies
因为其他一切的词只会让我撒谎
By my side, by my side, by my side,
在我身边吧,在我身边吧,在我身边吧
stay by my side, by my side
留在我身边吧,在我身边吧
Stay by my side, by my side, by my side,
留在我身边吧,在我身边吧,在我身边吧
stay by my side by my side
留在我身边吧,在我身边吧
Now, just now I know that I'm lonely
现在,就是现在,我知道我是寂寞的
because you're away from me
因为你远离了我
You, about you, about me is about you
你,关于你的,关于我的就是关于你的
and I'll repeat the same verses over
而且我将会不断重复同样的诗句
and over and over again until you're back to me
一遍又一遍地,直到你回到我身边来为止
'Love' is the word I really need
“爱”这个词,是我真正需要的
so all of these affections need a place where to go
所以全部的这些感情需要有一个地方可以去
'Love' is the word I really need
“爱”这个词,是我真正需要的
so please will you come back and kiss on my cheek
所以可以请你回来并请问我的脸颊吗
By my side, by my side, by my side,
在我身边吧,在我身边吧,在我身边吧
stay by my side, by my side
留在我身边吧,在我身边吧
Stay by my side, by my side, by my side,
留在我身边吧,在我身边,在我身边吧
stay by my side by my side
留在我身边吧,在我身边吧
流るる意志を似て 动かぬ意味を越え
与流动的意志相似  超越无法改变的意义
仆には二つ心臓がある
我有两个心脏
君を思うと动き出すのが…
而在思念着你时,跳动着的将会是......
By my side, by my side, by my side,
在我身边吧,在我身边吧,在我身边吧
stay by my side, by my side
留在我身边吧,在我身边吧
By my side, by my side, by my side,
在我身边吧,在我身边吧,在我身边吧
stay by my side, by my side
留在我身边吧,在我身边吧
Stay by my side, by my side, by my side,
留在我身边吧,在我身边吧,在我身边吧
stay by my side by my side




留在我身边吧,在我身边吧




You told me that you're mine




你告诉过我你是我的
and you always kissed me instead of 'Hi'
而且你总会用亲吻我来代替“HI”
But this doesn't mean that I'm head over toes in with you whatever
但是这并不代表我无论如何都要跟你在一起
You used to beg me hug
你曾经祈求过我的拥抱
and you used to playme tricks
你也曾经耍过我
and all those hugsand tricks we shared is now what we call a broken dreams
然而现在耐饿拥抱和玩笑变成了我们破碎的梦
I hate myself
我恨自己
when my brain tellsme that I'm lying
当我大脑告诉我 我在撒谎的时候
everything we went through was just a waste of a time
所有我们经历过的一切都只是在浪费时间
so I'm writing this for you
所以我写这给你
and I'm writing this for me
也是在写给我自己
within full of thanks and tears,
带着满满的感谢和泪水
and a pair of ring full of 'I love you'
和一对刻着“我爱你”的戒指
this song will almost end
这首歌快唱玩了
but that doesn't mean us too
但是这并不意味着我们也快结束了
well, just in case someday you come to me and says 'Hi '
好吧,只是以防你万一有一天回到我身边并且对我说“HI”

评论
热度(18)

© Rurutia | Powered by LOFTER